Šta bi trebalo da se menja?

Pre nego što nastavite sa čitanjem dodao sam update na kraju prvog teksta (dodao sam sve linkove ka tekstovima koji su izašli na temu privatni vs državni fakulteti i slično), pa koga zanima…

Moj prvi tekst izazvao je vrlo burne reakcije na domaćem web nebu. Kao rezultat toga evo već nekoliko dana se vode polemike i diskusije na temu privatnih i državnih fakulteta (FON, ETF, FMK itd.), a sve to nakon mog pomalo sarkastičnog odgovora na već pomenuti tekst. Iako nisam imao nameru da izazovem toliko komentara drago mi je da je tako jer ako malo bolje pogledate iste, videćete da su se ljudi složili sa mojom konstatacijom.

Ima puno pozitivih, a naravno i negativnih komentara. Nažalost ne mogu na sve da odgovorim, ali nešto što se ponavlja je, kako sam ja hvalio FON, kako je on najbolji fakultet i kako sigurno ne bih smeo da napišem ništa loše jer se plašim za svoje dalje školovanje.

Konkretno mislim na komentar:

… trebao si da budes I laf i da napises STA NE VALJA na FONu … Ali verovatno ne smes, barem dok ne zavrsis fax..jer ovako si uradio Isto kao I devojka zbog koje si I napisao ovo sve… Izreklamirao si svoj fax a nisi istrazivao dovoljno za ostale… 

Dragi kolega, pošto me ne poznajete dovoljno malo ću vam pojasniti, ja sam prvi koji će ustati i boriti se protiv sistema ako mislim da to treba i nije me strah. Napotiv, nikada se nisam ustezao da nešto kažem iako bi to moglo da ima neke posledice po mene, a u daljem tekstu ćete videti o čemu pričam. Ne mislim da će bilo koji moj stav o FONu, bio on negativan ili pozivitan, dovesti do toga da se dovede u pitanje moje dalje školovanje, i ne, nije ovo pokušaj da se pravdam ili bilo šta već samo da pokažem da uvek postoji i druga strana medalje.

Kako je moj prvi tekst bio u kontekstu pričanja šta je to dobro na mom fakultetu (i dalje stojim iza svake napisane reči, pa čak i one gramatički neispravne :)) tako će ovaj biti šta je to što možda nije dobro jer ništa u životu nije crno ili belo, već i jedno i drugo.

Nakon mog tvita da planiram da napišem tekst a šta je ono što nije dobro na FONu, dobio sam razne sugestije od kolega koje dele moje mišljenje, šta je to što njima smeta, šta je to što bi možda promenili, a nisu imali prilike ili hrabrosti da to kažu. Takođe javilo mi se par kolega iz organizacije SSFON pa su i oni dali svoj doprinos.

Hvala svim studentima koji su radili anketu i koji su pomogli da napišem ovaj tekst.

Iako FON pruža dosta široko znanje, uči se dosta korisnih stvari, stiče se utisak da to možda nije dovoljno i da bi trebalo poraditi na tome. Tu pre svega mislim na neke stručnije predmete.

  • npr. Baze podataka se slušaju u trećoj godini (trebalo bi mnogo ranije),
  • ozbiljnijim programiranjem bavimo se tek u četvrtoj godini,
  • predmeti Numerička Analiza i Diskretne matematičke strukture su izborni, a za nekog ko ozbiljno planira da se bavi programiranjem ova dva bi morala da budu obavezna,
  • predmet Principi Programiranja se shvata olako i tako mu se i pristupa, pa nakon što studenti polože isti dolazimo u sitaciju da pojedini ISITovci ne umeju da objasne šta je nasleđivanje, enkapsulacija, polimorfizam, šta su interfejsi, a to su osnovne stvari

Sajt FONa nije baš po mom ukusu, ali kako o ukusima ne vredi raspravljati osvrnuću se na funkcionalnost. Ono što meni najviše smeta je što ne postoje RSS fidovi (bar ne zvanični) preko kojih mogu da pratim najvažnije vesti za sam fakultet kao i za neki predmet, nego moram stalno da se logujem na studentski servis ili gledam stranicu vesti. A kad smo već kod studenstkog servisa je l’ neko znao da i FON i FMK i većina drugih fakulteta na BU koriste popularni „e-student“ sistem koji su razvili kolege sa ETFa?

Dalje, ako se malo vratimo na priču oko upisa na osnovne i master studije, ono što većini FON-ovaca zaista smeta je što kriterijum za upis na master gotovo i ne postoji. Nemam ništa protiv kolega sa privatnih, ali činjenica je da oni dolaze i peru diplome na FONu, i to je ono što nama smeta, što se ruši reputacija dobrog fakulteta a sve zarad para. Samo da se malo drugačiji kriterijumi odrede i svi bi bili zadovoljni.

Par puta se desilo da loša komunikacija master službe i prodekana za nastavu ima za posledicu da se neke aktivnosti studenata poklope pa moraju da se odlažu ili pomeraju predavanja, kursevi ili šta već.

Takođe oko upisa na osnovne studije poslednjih par godina je prava šarada, upiše se 300 studenata na budžet a svi ostali iako su ispod crte upadaju pa se ponekad stvaraju prevelike gužve na predavanjima i vežbama, pa ometaju kolege koje stvarno nešto žele da nauče u slušaju nastavu.

Što se tiče same infrastrukture, izgleda zgrade i sličnog, prvi put kada neko dođe reći će baš vam je lep fakultet, i je tačno ali ima jedan problem, taj isti naš fakultet i nije tako lep osobama sa posebnim potrebama.

Nije mi jasno kako ne postoji posebna rampa za osobe sa invaliditetom kako bi kolega/koleginica mogla da se spusti ili popne uz stepenice (ima približno 325 stepenika na celom fakultetu), mislim da na svim fakultetima BU postoje takve rampe, bitno da su ispred ulaza ugradili stepenice koje zimi ne lede. Da crnjak bude još veći rampa za takve slučajeve navodno postoji, nameštena je na ulazu iza FONFEa, međutim taj ulaz je baš nepristupačan, zaključan i uvek je zatrpan kojekakvim čudima.

glavni ulaz
glavni ulaz
Sporedni ulaz
Sporedni ulaz

Čitaonica je takođe veliki problem, videćemo kako će da šljaka ova nova koja je u izgradnji, do tada ćemo smetati kolegama na Fakultetu Pored Našeg 🙂 (FPN).

Parking mesta. Ako se prošetate u toku dana u okolini FONa možete videti jedan ogroman vozni park, gde je parkirao ko je gde stigao, pa tako ni peške ne može da se prođe. E sad, što se tiče parking mesta možda da kolege fenseri malo iskuliraju i počnu da dolaze na fakultet gradskim prevozom 🙂 (biciklom ili skuterom kada je lepo vreme).

Kad smo već kod fensera/ki. Da li može malo da se iskulira hipsterizam na FONu? Mogu li koleginice da dolaze malo više obučene, nije da to smeta mom muškom oku, naprotiv, ali mislim da nije prikladno i pristojno 😉

Još predloga i sugestija koje sam dobio (u komentarima slobodno dodajte još nešto)->

Komentari sa facebook grupe
Komentari sa facebook grupe

To je ono što bih ja promenio, ali naravno i pored svih mana i nedostataka i dalje čvrsto stojim iza toga da je FON jedan vrlo dobar i perspektivan fakultet. Pa dragi budući brucoši pročitajte oba moja teksta, pogledajte šta je dobro a šta loše, pa odlučite…

Da zaključim celu priču. Možemo mi do sutra da razglabamo ko je bolji od koga i slično. Suština je da šta god da upišete bilo privatni ili državni morate mnogo da radite. Nijedan fakultet vas neće naučiti da odmah nakon diplomiranja krenete nešto ozbiljno. Morate mnogo da radite na samostalnom usavršavanju i napredovanju. Samo tako možete postići neke rezultate. Sada samo ostaje pitanje koliko i da li imate para za bacanje, i to je možda jedina stvar koja će odlučiti na koji fakulltet ćete otići.

p.s. Kolege koje vole h8, ako već nešto komentarišete potpišite se punim imenom i prezimenom, jer jedino tako vaši komentari vrede i imaju neku težinu 😉

p.p.s. Mislim da bi bilo lepo kada bi svako bio iskren i napisao ovako nešto za svoj fakultet, tada bismo i mogli nešto da preduzmemo, a tekstovima (bili oni plaćeni ili ne) u kojima se nešto samo hvali ništa se ne postiže.

11 thoughts on “Šta bi trebalo da se menja?”

  1. Mala ispravka:
    enkapsulacija i polimorfizam se ni ne pominju na Principima programiranja, a ne vidim što je nekome ko ozbiljno planira da se bavi programiranjem neophodna numerička analiza 😉

    1. Polimorfizam, se pominje. Za numericku ne znam, jer nisam slusao, ali diskretne definitivno treba odslusati

    2. Pominje ih i jako lepo objašnjava profesor Devedžić na čija predavanja dolazi jako malo ljudi, iako su najzanimljivija u drugoj godini.

  2. Dodala bih još jednu stvar: Jako često je odgovor na neku molbu pozitivan uz doplatu od recimo 2000rsd. Pa ko plati supr, a ko ne plati opet mu se odobri molba. To je malo bezobrazno.
    Bilo bi leop da neko od odgovornih lica sa fona pročita i tekst i komentare 🙂

  3. Dobro je da se sve ovo vidi, i dobro bi bilo da i sa drugih fakulteta postoje ovakvi tekstovi-izveštaji Možda se ljudi samo jadaju jedni drugima, ali javno, jasno i glasno, da se kaže, e toga nema. Nema dok negde ne dogori do nokata, a to je velika greška. Studije traju nekoliko godina 4, 5, 6… ali je to itekako važan period života i sve te greške i greščice ostavljaju gorak ukus. A nepotrebne su. I lako se mogu ispraviti.

    Cenim sve što ste pomenuli, pa i oblačenje. I to je važno 🙂

      1. Jasno je da ljudi to izbegavaju, a razlozi su raznovrsni, kao što i navodiš u svom tekstu.

        A kad bi svi pošteno i objektivno progovorili – onda bismo mogli mnogo toga da ispravimo, onda bi se videlo da ćutanje ne znači odobravanje, nego trpljenje (osim lovaca u mutnom koji ćute i koriste prilike…)

  4. степенице које зими не леде? нисам знала да имамо то. заправо нисам занала ни да постоји то уопште

  5. Postovani Nemanja,

    Svaka cast na ovome, tek sad sam video. Mrzi me da zivim a ne da citam ostale blogove, odgovore i slicno… Lepo od tebe… Jos jednom ako sam te necim uvredio onda ili rekao nesto lose, sorry… Sad mi bezveze sto sam se uopste trudio tad ali bio sam nekako revoltiran jer su svi onu devojku napali (iako ni nju nisam podrzavao) a pogotovo jer svi su u tom trenutku pljuvali privatne a niko skoro nijednu losu rec o (svojim) drzavnim fakultetima kao da su savrseni skroz… Drago mi je sto si ti procitao onaj komentar (pun gresaka na moju veliku sramotu) i ipak odlucio da „odgovoris“ na ovaj nacin i sto sam izazvao neku reakciju.

    Ne ocekuj vise posete, jer me iskreno bas briga za ove teme vise (znaci slobodno me i opsuj ili nesto, sta da ti radim xD )… Svako ce uvek imati neke predrasude i stavove koje ce tesko izmeniti neciji tekst…

    Pozdrav !

Ostavite odgovor

